Fotograf:Olof Nilsson

Skogaholm

SKOGAHOLM Utbildningsjakt – en resurs för Nya jägare, Ungdomar och JAQT samt hundar och hundförare. Genom ett samarbete mellan Jägareförbundet Örebro län och Sveaskog har vi tillgång till en jaktmark i Skogaholm (södra Närke), jaktmarken är på ca 1100 ha. För att delta i Skogaholm Jakts jaktliga aktiviteter krävs medlemskap i Jägarförbundet och jägarexamen.

Hitta till Skogaholm

59°02'04.1"N 15°16'10.3"E

59.034461, 15.269540

jakt.
Det genomförs jakter för ungdomar och nya jägare, i kalendern på sidan planerade aktiviteter/jakter kan du se vilket upplägg som gäller för året. Du ska anmäla dig till din kretsrepresentant.

Förutsättningar för jakterna
Samtliga jakter genomförs med pedagogiskt inslag, det innebär att det läggs större fokus på genomgångar före och efter respektive såt.

Det viktigaste på Skogaholm jakt är att få vara med och uppleva en trevlig jaktdag som är säker, välorganiserad och spännande.

Det vilt som skjuts köps av deltagarna till ett förmånligt pris. Som utbildningsmoment kommer tillvaratagande i form av passnig av viltet att vara en viktig del.

Hundverksamhet
På Skogaholm finns det möjlighet för jakthundklubbarna att delta i jakterna, men också att förlägga egen verksamhet till marken, naturligtvis i mån av tid och plats.
Naturligtvis krävs att hundklubbarna är medlemmar i Svenska Jägareförbundet.

Med vänlig hälsning Skogaholm jakt

kontaktuppgifter ansvarig Skogaholm

Göran Mejsjö
Vice ordförande & sekreterare Länsföreningen